joi, 7 mai 2009

Postarea din pauza de ... ceai

Dupa zilele superbe de la sfarsitul saptamanii trecute si inceputul actualei s-a dus soarele si-a inceput sa ploua. Ploua de mai bine de doua zile. Culmea e ca nu ma deranjeaza, nu e genul de ploaie deprimanta, apasatoare. E doar uda si nu conteaza cat de mare e umbrela ca nu scapi. Mai ales daca bate si vantul.

Bicicleta sare din schema ca mijloc de transport in zile de-astea, n-are absolut nici un avantaj in comparatie cu mersul pe jos. Si-apoi o plimbare de un sfert de ora e oricand binevenita. Doar parti bune are vremea asta mai putin buna.

Un alt avantaj ar fi ca e perfecta pentru munca. Daca ar fi soare m-ar tenta sa ma duc pe plaja. De somn scap usor printr-o metoda descoperita intamplator.

De cativa ani, nu mai stiu cati, sunt bautoare de ceai, strain, autohton, verde, mai putin negru, aromat sau nu. Asa ca dupa venirea aici m-a tentat sa incerc ceaiul verde. Credeam ca stiu ce-i aia dar m-am inselat. Exceptand culoarea, ce-am baut pana sa vin in Japonia nu era nici pe departe ceai verde... indiferent de faima firmei inscriptionata pe ambalaj.

Am observat aici ca, chiar daca provin din aceeasi planta, nu toate ceaiurile „verzi” au acelasi gust. Probabil difera metoda de uscare a plantelor si partile procesate, regiunea in care cresc... Am aflat azi ca mai bine de o treime din productia de ceai verde din Japonia e obtinuta aici, in prefectura in care ma aflu.

De cand am venit am incercat mai multe tipuri, habar n-am care e diferenta ca si calitate, mod de procesare sau alte chestii de-astea pentru ca pe ambalaje scrie in ... kanji. Am observat ca preturile difera mult intre sortimente, la fel si gustul.

Ieri am incercat o alta marca. Desi am baut ceaiul pe la 4 dupamiaza, la 4 dimineata n-aveam nici un chef de somn, cu tot cu ploaia de afara. Cum sa va explic, efectul a trei cani de cafea fata de cel al unei cani de ceai verde e ca o stafida pe langa pasca lui Flutur! Nu mai zic ca este extrem de bine tolerat de inima, spre deosebire de cafeaua macinata si la polul opus fata de cea instant care creaza mai mult o stare de agitatie si nervozitate. Asa ca va recomand sa incercati, daca aveti de unde procura, ceaiul verde. Am fugit la munca! Inca ploua si ceai verde am din plin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu