vineri, 22 mai 2009

Afisu' de pe gard

Am vazut prin oras de cand am venit niste afise, postate frumos pe cate-un gard sau in cate o vitrina. N-am inteles nimic din ce scrie pentru ca nu stiu sa citesc kanji dar am presupus, cu dubiile de rigoare, ca sunt afise electorale. N-arata ca la noi si nici nu-s lipite 10 unul peste celalalt.

De curiozitate mi-am zis sa ma interesez sa vad exact ce-i cu ele. Asa ca am intrebat pe cineva. Am aflat ca in posterul respectiv aparea primul ministru al Japoniei si, nestiind care e organizarea aici, eram nedumerita ce cauta ministrii pe un afis electoral.

Singurul lucru care nu era scris cu caractere japoneze pe toate afisele pe care le-am vazut era adresa unui site. Asa ca am pus mana pe mouse si-am intrat pe www.jimin.jp . Am constatat este de fapt pagina web a Partidului Liberal Democrat din Japonia. Frumos organizat site-ul.

Am mai aflat ca de dupa cel de-al doilea razboi mondial Japonia e cunoscuta in lume ca fiind liberal democrata, acest partid fiind si cel mai mare din Japonia, in prezent aflat si la guvernare. E un partid conservator, printre cele mai faimoase din lume alaturi de Partidul Republican din SUA, Partidul Conservator din Marea Britanie si Paridul Liberal din Australia. Nu le am eu cu politica... la noi in tara nu stiu cat si de unde as avea de invatat. Vazand insa ca aici lucrurile stau altfel, mi se pare foarte interesant sa descopar despre ce e vorba. Insa pentru ca nu cunosc pe nimeni implicat in politica pe-aici care sa imi explice ce si cum, recurg deocamdata la internet. Si constat ca intr-adevar, ce scrie se reflecta foarte bine si in realitate. Aici se simte regimul conservator despre care cineva a zis foarte frumos ca e <>. Eu il simt ca pastrand traditiile si cultivandu-le cu noi mijloace, adapatandu-le la vremurile si necesitatile actuale.

Cand o sa mai am putin timp o sa revin cu povesti despre ce se mai intampla pe-aici in politica.

Revenind la afisele de pe strada se pare ca ele sunt prezente chiar daca sunt sau nu alegeri



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu