luni, 11 mai 2009

Nisip si ... apa de ploaie

Pentru ca vremea in weekend a fost superba, evident ca mi-am petrecut-o pe plaja. Jumatate din drum e prin partea mai moderna a orasului, cu mall, blocuri si alte de-astea. A doua jumatate, spre periferie, e o zona in care sunt mai mult case, iar aproape de plaja ferme. Pe aici in urma cu cateva luni campul era plin de ceapa.

Acum peisajul s-a schimbat. A aparut porumb, castraveti si altele.





Sambata am descoperit si utilitatea canalului despre care cineva, comentand poza cu ceapa, spunea ca e de irigatii. Nu e. Mai degraba de drenaj. Ploaia de saptamana trecuta a inundat multe din campurile care acu cateva luni erau pline de ceapa. Ma gandeam ce-or face saracii oameni...

A doua zi cand am trecut prin zona am vazut ca de fapt fermierii asteptau ploaia asta ca sa planteze rasaduri de orez. Suna ciudat, dar asa e: japonezii planteaza orezul, nu-l seamana. Asa creste probabilitatea unei culturi reusite.



(a doua zi la amiaza zona arata asa)


(imagine marita)

Ma uit la „cernoziomul” japonezilor, ma gandesc la postarea lui Daniel de saptamana trecuta si mi-e rusine ca noi avem pamant si ... apa de ploaie.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu