vineri, 2 octombrie 2009

Vizita la fabrica Suzuki

Mai am pentru voi o povestioara interesanta zic eu. Tot saptamana trecuta si tot din cauza conferintei, am avut sansa sa vizitez fabrica de autoturisme Suzuki de la Takatsuka. Din pacate nu am avut voie sa facem poze in interior, insa o sa va arat pozele facute dupa ce-am vazut fabrica, in muzeul Suzuki.
Mi-a picat fata din prima cand am ajuns in perimetrul fabricii. Diferite componente auto se plimbau de la o cladire la alta in niste masinute, fara sofer. Nimeni nu le deranjeaza si micile masini nu incurca pe nimeni pentru ca se deplaseaza in interiorul unui culoar marcat pe asfalt.
Am fost dusi apoi intr-o sala speciala unde sunt primiti vizitatorii. Aici ne-a fost prezentata firma Suzuki si amplasamentul fabricii pe care o vizitam. Exista aici doua linii de asamblare a automobilelor Suzuki, dar si cateva modele Nissan si Mazda. In afara de autoturisme cei de aici mai fabrica diferite componente, plus motoare de barci si motociclete.
Dupa toate explicatiile, am pornit spre una din liniile de asamblare sa vedem si noi cum ajunge un atoturism de la stadiul de tabla la cel final. Treaba in fabrica nu merge doar ca pe banda ci merge chiar pe banda. Atata eficienta serios ca n-am mai vazut niciodata! Muncitorii nu prea au de ales: ori isi fac treaba si repede ori n-au ce cauta aici. Banda se misca si ei trebuie sa fixeze diferite parti intr-un interval relativ scurt de timp. N-au timp de stat la o tigara cand au chef sau de stat la discutii. De exemplu pentru a fixa motorul nu este nevoie de mai mult de 20 de scunde, iar pentru bordul masinii chiar mai putin, aproximativ 15.
Inainte de a fi angajati si distribuiti in diferite puncte ale linei de asamblare, muncitorii trebuie sa treaca patru teste. Pentru aceasta exista un colt special amenajat. Primul test consta in impartirea cartilor dintr-un pachet de carti de joc dupa diferite criterii in 4-6 seturi in 15 secunde. Celelalte teste constau in prinderea unui anumit numar de suruburi intr-un anumit interval de timp si alte astfel de teste de indemanare si rapiditate.
N-am vazut asa multi muncitori in fabrica, pentru ca, acolo unde se poate, ei sunt inlocuiti de roboti. Personalul era cu preponderenta concentrat in zona de testare unde masinile sunt verificate amanuntit si partial computerizat.
Scurta vizita dar instructiva. Ma intreb doar cum pot acesti oameni sa fie asa eficienti si cat ne-ar trebui noua in tara sa gasim 1000 de astfel de oameni, cat lucreaza aici intr-o fabrica... Oare de asta sa mearga asa bine economia romaneasca?
La plecare am descoperit ca politia japoneza foloseste masini Suzuki.





Si la muzeu a fost frumos, am avut parte de un film 3D si povestea firmei Suzuki, de pe vreme a cand producea razboaie de tesut si patronul s-a intrebat ce-ar fi daca ar pune un motor la bicicleta pe care o folosea.








Simpatice si modelele vechi si cele noi.



Dintre cele noi Swift-ul arata mai mult a masina europeana sau chiar americana si mai putin japoneza. Masinile japoneze sunt in general mititele si patratoase, asa ca Lapin-ul (cel din centrul pozei). Nu stiu ce gasesc japonezii asa atractiv la masina asta... Mie imi place Swift-ul desi pe galben parca... Dar merge si Escudo!

5 comentarii:

  1. Nici la banda de la Mioveni (Dacia) nu prea ai timp sa stai...pentru ca banda merge....
    Asta e sistemul productiei pe banda si functioneaza de pa 1900..si ceva...

    RăspundețiȘtergere
  2. Si de bine ce ne merge Dacia am vandut-o... Numai Suzuki are vreo 7 fabrici in Japonia...

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca nu o lua o firma puternica, Dacia era terminata...ca nu aveau cum sa se dezvolte singuri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Petre Ialomiteanu27 ianuarie 2013 la 09:49

      cum ajung sa vizitez o uzina de motociclete di japonia ? nu conteaza care /Kawasachi , honda , suzuki ,yamaha . este visul meu . A.R

      Ștergere
    2. In general stiu ca se pot organiza vizite in fabrica, nu stiu daca in toate. Problema e ca intr-un loc fac unele componente, altele le iau de pe la firme si in cu totul alt loc se asambleaza toate. In uzina in care am fost asamblau doar autoturisme si faceau motoare pentru barci si motociclete (parte care era interzisa publicului insa). Nu stiu ce sa zic, dar v-as sfatui sa vedeti intai fiecare marca ce fabrici are si unde produc motocicletele. Dupa se pot cauta informatii mai detaliate legate de ce cum si cand se poate vedea.

      Ștergere