marți, 20 octombrie 2009

Inca un weekend cu dans

A mai trecut o saptamana, nici nu stiu cand... A trecut rapid si weekendul si parca n-am apucat sa fac mare lucru. Asteptam cu nerabdare ziua de sambata cand ar fi trebuit sa fie un show aviatic la baza militara din apropiere. Din nefericire a plouat asa ca s-a zis cu admirat cascadoriile facute de avioane... Dupa ce le-am auzit motoarele pe deasupra universitatii zile bune inainte de ziua showului, sambata s-a lasat linistea. Asta e, poate la anul o sa am noroc de vreme buna.

Duminica s-a facut frumos asa cum era si cazul. N-am stat pe-afara prea mult pentru ca aveam alte planuri. In urma cu vreo luna doua chiar, profesoara de dans de la unul din cele doua cluburi la care merg hotarase sa organizeze o petrecere. Pana a avut loc petrecerea, adica duminica, am fost cam circumspecta pentru ca stiu cum decurg petrecerile japoneze: mancare, bautura si cam atat. Din fericire de data asta a fost super. Si-a mai si durat aproape toata ziua.
Locatia aleasa a fost un hotel din Hamamatsu, destul de mare, asa cum ii spune si numele "Grand Hotel". Am mai fost o data aici, in iunie, cu ocazia unui festival, tot de dans. Este potrivit pentru asa ceva pentru ca are o sala de banchete mare cu ring de dans. Dar sa va zic de petrecere.
Au fost vreo trei reprize de dans in care perechi de amatori antrenate de cei sase profesori prezenti au aratat celorlalti cat de grozavi sunt. Am dansat si eu de doua ori, cu colegii incepatori de la una din clase. Intre etalatul abilitatilor (pe care si le doreau toti sa le aiba!) au fost pauze de aproximativ o ora fiecare de dans liber, adica dansa fiecare cu cine vroia. Momentele astea au fost cele mai faine.






Ii admir sincer pe japonezi ca gasesc curajul la varste inaintate sa se apuce de dansat. In acelasi timp mi-e mila de stilul in care sunt educati tinerii si de faptul ca nu au curajul sa faca nimic pentru ei, nu profita deloc de varsta si posibilitatile pe care le au. Daca ii lipseste tarii asteia ceva e faptul ca prea incuiati la minte sunt majoritatea locuitorilor. Cei care sunt mai deschisi se remarca prin rezultatele pe care le au desi cred ca asta e valabil oriunde in lume.
Revenind la dans, au fost si cateva momente hai sa le zic ciudate, nu gasesc un cuvant potrivit... Ii respect pe cei in varsta si, cum spuneam, ii admir pe cei pe care i-am vazut pasionati de dans. Sper doar ca la varsta unora dintre ei, adica dupa vreo 80 de ani incolo, daca o sa traiesc si-o sa fiu in stare sa dansez o rumba, n-o sa ma pun in situatia in care s-au pus doua doamne la petrecerea de duminica.
Acu' nu stiu cine a fost "vinovatul" pentru senzatia creata de cele trei coregrafii pe care le-am vazut... Unul din profesorori, mai tinerel, cel putin de doua ori mai tanar decat partenera, a dansat cu aceasta rumba pe o melodie superba. Problema era ca cei doi se straduiau din rasputeri sa para conectati... Orice straduinta insa in situatia asta e pur si simplu... Cum poti sa fi "conectat" pe o rumba cu partenera care poate sa-ti fie bunica??? imi pare rau sa zic dar momentul a fost oribil. In acelasi ton au mai fost doua dansuri, acelasi profesor... Alta batranica de data asta si vals. V-am inregistrat cateva secvente. Click pe poza sa vedeti filmuletul.




Ultima ipostaza nereusita dar mai putin oribila a fost o coregrafie insiprata din filmele cu James Bond (poza de mai jos stanga). Partenerul arata a 007, danseaza chiar fain, deh dansator profesionist. Insa partenera... e din alt film, in cele cu James Bond n-are ce cauta... Mai degraba facea schimb cu una din batranele, ele s-ar fi potrivit mai bine in poveste.



Petrecerea inceputa inainte de amiaza s-a incheiat seara tarziu cu dansatori profesionisti. Superba a fost rumba dansata de profesoara mea, frumos si quickstep-ul dar mai antrenanta a fost cha cha. Aveti mai jos, daca doriti sa vizionati cateva filmulete. Click pe poza pentru a vedea inregistrarile.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu