vineri, 11 septembrie 2009

Toyama

Plimbarile de zilele astea mi-au dat ocazia sa observ si alte aspecte legate de transport aici in Japonia. Si pentru ca mi se par de bun simt si de ce nu interesante, vi le povestesc si voua. Astazi doar partea intai, plimbarile prin Toyama. Urmeaza partea a doua a vacantei, Kanazawa, si o completare la observatiile legate de transportul japonez asta cand o sa imi permita timpul.

Toyama este resedinta prefecturii cu acelasi nume, un oras la malul marii Japoniei, aflat in vestul tarii. Primele informatii le-am aflat de pe site-ul oficial, adica aici.

Scopul vizitei mele a fost legat in parte de intalnirea de toamna a Societatii Japoneze de Fizica Aplicata. Si cum nici o ocazie nu trebuie ratata, am profitat de conferinta si-am mai stat cateva zile in zona.

Saptamana a inceput cu un superb rasarit si a continuat, binenteles, la fel.


From Toyama


From Toyama

Am zabovit putin prin Nagoya, pana sa luam autobuzul spre Toyama. De drum nu va zic nimic acum, rezerv subiectul pentru alta postare pentru ca trebuie detaliat.


From Toyama
Dupa vreo trei ore am ajuns si-n Toyama, un oras destul de maricel. Evident ca dupa ce ne-am lasat bagajele la hotel am plecat direct spre plaja. Dupa toate pozele vazute pe internet si avand in vedere ca imi place la nebunie, trebuia sa vad si cu ochii mei marea si plaja. Pentru prima data insa de cand sunt aici, realitatea nu s-a ridicat chiar la nivelul asteptarilor.


From Toyama


From Toyama


From Toyama

Din nefericire nici apusul nu l-am putut vedea pentru ca soarele a cam intrat in nori. Ne-am bucurat insa de o plimbare prin zona portului si pe malurile unuia dintre canalele ce strabat orasul si se varsa in mare. Curat si frumos amenajat, relaxant si placut.


From Toyama


From Toyama


From Toyama
Ne-am intalnit si cu un pisic simpatic si negru, de pe la una din casele din apropiere care a venit sa se alinte putin.


From Toyama

Am incheiat ziua dupa o paella si niste sake.



From Toyama

Partea stiintifica a trecut rapid si fara nici un fel de probleme, avand in vedere ca e cam a sasea sau a saptea conferinta anul acesta...


From Toyama


From Toyama

Si inapoi la plimbare!



From Toyama


From Toyama


From Toyama

Ca orice oras japonez care se respecta si Toyama are un castel. Desi in mare par toate la fel, dupa cele cateva pe care le-am vizitat pot spune ca nu e chiar asa. Castelul de aici e, asa ca multe altele, reconstruit. Din nefericire adaposteste doar un muzeu si nu prea arata in interior asa cum arata el in vremea cand era locuit. Interesant totusi si muzeul, mi-a placut mult prezentarea facuta sub forma holografica. Daca as citi kanji probabil era interesant si filmuletul care rula pe un ecran si care povestea istoria zonei respective.



From Toyama


From Toyama


From Toyama


From Toyama

Am zabovit apoi intr-o gradina din vecinatatea castelului. Superb si relaxant, pot zice ca ador gradinile japoneze, desi nu sunt asa colorate. Sentimentul de liniste pe care il ofera e incomparabil.


From Toyama


From Toyama


From Toyama


From Toyama


From Toyama


From Toyama


From Toyama


From Toyama


From Toyama


From Toyama

Pentru ca am ratat ora plecarii vaporasului cu care se putea face un tur al orasului, am ales o plimbare pe marginea canalului. O multime de ciresi pe ambele maluri, promenada amenajata, statui, flori, locuri de odihna... Trebuie sa fie o nebunie aici cand ciresii sunt in floare.



From Toyama


From Toyama


From Toyama


From Toyama


From Toyama


From Toyama

Nu puteam pleca fara sa gustam din specialitatile zonei, habar n-am cum se cheama dar au fost delicioase. Am testat si sakele faimos de care va spuneam, vreo patru feluri cred :P Cred ca as stii sa deosebesc un sake de calitate. A fost bun, ce sa zic si sakele si mancarea traditionala, fain si restaurantul traditional japonez.


From Toyama


From Toyama


From Toyama


From Toyama


From Toyama


From Toyama

Mi-a placut Toyama dar mai mult mi-a placut la Kanazawa. O sa aflati si voi cum a fost dupa ce sortez cele aproximativ 1500 de poze facute in aceasta minivacanta!

Un comentariu:

  1. Wow! Credeam ca doar apusul in New Mexico poate avea asa culori dar, evident, m-am inselat. Minunat, ca intotdeauna pozele tale sunt o incantare.

    RăspundețiȘtergere