miercuri, 23 septembrie 2009

Lucruri care fac diferita Japonia - transportul continuare

Excursia de acu doua saptamani n-a fost doar un prilej sa imi imbogatesc experienta legata de cultura si viata japoneza. Am avut ocazia sa fiu nostalgica si in acelasi timp dezamagita. V-am povestit aspecte legate de transport in Japonia, intre timp am mai descoperit cateva.

Pentru a ajunge la conferinta de care deja v-am povestit intr-o postare anterioara am ales sa parcurg o parte a drumului cu autobuzul, mai exact de la Nagoya la Toyama. Unul din motive a fost ca nu-mi prea place sa merg cu trenul si-apoi eram curioasa cum se circula cu masina in Japonia.

Nostalgia m-a palit pe romaneste in autogara de la Nagoya. Cate ore n-am petrecut in soare, ploaie, vant sau viscol in autogara din Iasi sau Radauti, pe scaune/banci metalice pe care ori te arzi vara ori te congelezi instaneu iarna... Nici o sansa sa ai o astfel de experienta in Tara Soarelui Rasare pentru ca, in primul rand exista autogara care mai are si un sediu, o cladire (spre deosebire de cea din Iasi), nu mai zic ca si peroanele sunt acoperite.




Mult spatiu nu ocupa o astfel de constructie pentru ca este distribuita pe etaje si nici nu stirbeste arhitectura zonei pentru ca face parte de fapt dintr-un mare complex in care gasesti aproape orice de la hotel la magazine de fite. Peroanele sunt distribuite pe nivele, autobuzele neavand absolut nicio problema sa ajunga la etajul intai, al doilea, al treilea, dupa caz, pe niste pasarele speciale pe care le puteti vedea in poza.



Un alt fapt neasteptat in Japonia e ca autobuzele vin la timp si nu prea ai sanse sa traiesti experiente surprinzatoare cum ar fi ultima de asta vara cand cursa cu care trebuia sa plec din Iasi... n-a mai trecut pe la autogara ca de obicei... Si nici nu s-a obosit cineva sa anunte. Cat de plictisitoare e viata in Japonia, e putin probabil sa ai parte de astfel de evenimente inopinate care sa iti condimenteze viata!


Drumul de 3 ore pana la Toyama a fost linistit, pe autostrada (alta chestie care nu exista la noi), in cele mai multe locuri suspendata. Am observat ca japonezii nu-si fac probleme daca ceva nu incape pe sol. In cea mai mare parte a calatoriei prin localitati eram undeva peste nivelul acoperisului caselor.




Cel mai interesant era cand treceam printr-o zona in care se intersectau mai multe rute: sosele deasupra, dedesubt, in stanga si-n dreapta... Ce sa mai zic de sutele cred de kilometri de tunele. Daca aveam noi asa un relief tot la stadiu de transport cu magarul ramaneam...







In Toyama am vazut tramvai pentru prima data de cand sunt in Japonia. Oarecum asemanator dar totusi destul de diferit. Cel putin cel care ne-a dus pe plaja. Puteti sa va dati si voi cu parerea privind pozele.



In urmatorul oras pe care l-am vizitat, Kanazawa, am folosit ca mijloc de transport autobuzul. In mare nimic nou fata de alte locuri prin care am mai mers cu autobuzul. Fiind insa o localitate in care turismul ocupa un loc special, exista un autobuz special, micut dar nostim, care face un tur al locurilor vestite din oras, vizate de turisti.




Ca sa plecam din oras am ales trenul. M-a uimit gara, din punct de vedere al aritecturii. In rest nimic neobisnuit pentru o gara a unui oras in Japonia: magazine de suveniruri cat incape, restaurante, cafenele, punct de informare turistica si cate altele. In doua cuvinte: curatenie si accesibilitate, asa cum poti in general sa te astepti si sa gasesti in Japonia, alt aspect care o face diferita de multe alte parti ale lumii.





Un comentariu: