joi, 6 noiembrie 2008

În aşteptarea weekend-ului

Săptămâna încă nu e terminată şi, deşi viaţa aici este destul de relaxată, mă gândesc la weekend pentru că m-am hotărât: săptămâna asta o să gătesc sushi! Mare filosofie nu e, din câte am studiat e mai complicat să faci sarmale! (Şi la astea mă descurc bine!) Nu prea cred că în ţară ingredientele sunt uşor de găsit ca să încercaţi şi voi, oricum vă dau reţeta!
Baza e orezul care trebuie să fie lipicios după ce fierbe. Aşa mănâncă asiaticii orezul (e mai uşor de mâncat cu beţişoarele!), sincer acasă aşa îl fierbeam şi eu pentru că îmi place mai mult lipicios şi pastele la fel. Apoi mai e nevoie de sos de soia, ăsta sigur se găseşte. Mai complicat e cu wasabi. Nu ştiu cum se traduce şi dacă are un echivalent în română... E vorba de o pastă dintr-o rădăcinoasă rudă cu hreanul. Nu e un ingredient obligatoriu, dar e bun dacă sushi e făcut cu peşte crud, ceea ce mă îndoiesc că aveţi de unde procura în Românica! (Doar dacă creşte careva somon sau ton acasă şi nu mi-a zis şi mie...:-?) Nu vă îngrijoraţi! Se poate face sushi şi fără peşte crud, folosind doar legume: castraveţi, salată, ardei şi carne de pui gătită (de preferinţă la grătar în fâşii subţiri), ou prăjit eu zic că merge aproape orice vă sugerează imaginaţia şi, evident, papilele gustative! Un alt ingredient opţional zic eu dar care iar îmi place mult este ghimbirul. Uşor de procurat, dar nu pe gustul tuturor. Aici se rade fideluţă şi se murează. Şi ultimul lucru care vă trebuie pentru sushi şi care nu e opţional este Norialga. Eh, aici e mai complicat. Norialga sunt nişte fâşii de diferite dimensiuni, foarte subţiri, din alge după cum vă puteţi imagina, uscate, în care se înfăşoară ingredientele de mai sus. N-am studiat la noi dacă există aşa ceva, deşi după afluenţa de chinezi şi lărgirea gusturilor culinare româneşti, s-ar putea să se găsească. Uitasem de creveţi. Dacă v-aşi plictisit de carne de pui merg şi creveţii care se găsesc mai nou şi-s foarte buni (şi cu şi fără sushi!)
Şi dacă aveţi ingredientele, restul e simplu: pe o foiţă de alge se pune un strat de orez, apoi „umplutura” (legume, carne, creveţi, etc), după care se rulează totul, se taie bucăţi şi se mănâncă (cu beţişoarele sau nu!) după ce fiecare bucăţică se moaie în sos de soia! Băutura preferată la aşa un festin este aici ceaiul verde (care nu seamănă cu nici un ceai verde de pe la noi din comerţ) dar cred că merge şi altceva în loc de ceai! Mai rămân două lucruri: să vină weekendul şi să revin cu poze! ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu