miercuri, 23 decembrie 2009

Obiceiuri japoneze-bonenkai party

Sarbatorirea noului an si-a celui vechi a inceput aseara, in stil japonez, cu bonenkai party. Traducerea baietilor care au organizat sarbatoarea de aseara e „good bye welcome party”-adica petrecere de bine c-ai plecat, bine-ai venit. 


M-am distrat binenteles cand am primit mail cu traducera asta dar am apreciat efortul lor de a se face intelesi si de colegii ne-vorbitori/cititori de limba/caractere japoneze. Pana la urma au dreptate: lumea bea pentru a uita anul care a trecut si pentru a sarbatorii anul care vine. Faina traditie, sunt convinsa ca ar fi extrem de rapid adoptata in lume daca ar promova-o cineva. Nu stica niciodata un motiv mai ales pertinent pentru o petrecere, in cazul japonezilor bauta. 





 
Restaurantul ales a fost extrem de convenabil pentru ca era foarte aproape de casa si meniul s-a dovedit mai bun decat ma asteptam. Mancarea a fost delicioasa. In principiu la astfel de petreceri se mananca legume si carne/peste fierte intr-un vas in mijlocul mesei intr-un sos picant. Cred ca e printre putinele mancaruri picante pe care le-am gustat pe aici. In afara de asta am mai avut diferite gustari de-al de pizza, cartofi prajiti si caraghe (adica bucati de pui prajite), salate si alte minuni, dar din cate am vazut pana acum, mai importanta a fost bautura. 


Baietii s-au intrecut in a bea cockteiluri in care au pus sosuir picante sau un condiment ca paprica... N-am prea inteles care era ideea, dar na, daca asa poti arata cat de grozav esti, merge. N-au vazut ei ce condimentat mananca chinezii de obicei. Daca ar stii ce inseamna condimentat...






Pana sa ne dam seama au si trecut trei ore si-am incheiat iesirea pentru ca pe-aici cam asa stau treburile, totul e pe ceas, inclusiv petrecerile. Urmeaza Ajunul in care poate o sa gatesc si eu ceva, Craciunul, pe care n-am nici cea mai vaga idee cum o sa-l petrec, si saptamana o sa se incheie cu alta petrecere, cu dans de data asta. Debia astept, o sa fie interesant desi pentru mine, cel putin teoretic, inca nu e vacanta. 




Urarile or sa vina cel mai probabil in Ajun! (pentru cei care se rup de la cozonaci si sarmale pentru a naviga pe net)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu